Kwaliteit

WZC Edelweiss heeft 7 pijlers op het gebied van kwaliteit:

  • Vertrouwde gezichten

    In WZC Edelweiss ziet u dagelijks vertrouwde gezichten en worden bewoners écht gekend. Dat kan, omdat wij werken met een klein team van vaste medewerkers. De bijbelse principes van naastenliefde en dienstbaarheid vormen de leidraad in de zorgverlening aan onze bewoners.

  • Voldoende tijd en aandacht

    Door een adequate personeelsbezetting kunnen wij voldoende tijd en aandacht in de dagelijkse zorgverlening garanderen. Ook is er ruimte voor net dat beetje extra persoonlijke aandacht, zoals het maken van een uitstapje of het uitgebreid verzorgen van handen en nagels.

  • Maatwerk

    Door onze kleinschaligheid is maatwerk mogelijk: wij passen ons zoveel mogelijk aan persoonlijke wensen en voorkeuren van bewoners.

  • Toegankelijkheid

    Vanuit haar christelijke identiteit wil WZC Edelweiss een toegankelijk huis zijn. Ook mensen zonder christelijke achtergrond zijn daarom welkom bij ons. Daarnaast willen we financieel toegankelijk zijn: door ook kamers met verblijf aan te bieden, is wonen in WZC Edelweiss voor iedereen betaalbaar.

  • Deskundige medewerkers

    Al onze medewerkers zijn in het bezit van de juiste diploma’s en certificaten. Medewerkers zijn verplicht zich regelmatig te laten bijscholen op hun vakgebied.

  • Verantwoorde en veilige zorg

    In WZC Edelweiss wordt er gewerkt volgens landelijke kwaliteitsstandaarden op het gebied van zorgverlening. Schoonmaken, eten bereiden, maar ook complexe verpleegkundige handelingen worden uitgevoerd op een veilige en verantwoorde manier.

  • (Para)medische expertise

    WZC Edelweiss werkt nauw samen met o.a. huisartsen, fysiotherapeuten, ergotherapeuten en diëtisten. Twee keer per jaar komt er een gespecialiseerd tandarts langs. Indien noodzakelijk kunnen wij verdere expertise, zoals een psycholoog of specialist ouderengeneeskunde, inschakelen.